Xavier Naidoo Biography and Life Story, Photos, News, Videos, ARTIST,Portrait, pictures, Aktuelles,Store,biografie,Official Video Musik, and more
Xavier Naidoo Biography and Life StoryXavier Kurt Naidoo ( 2. Oktober 1971 in Mannheim) ist ein deutscher Soul- und R&B-Sänger. Neben seiner Solokarriere ist er Gründungsmitglied der deutschen Musikgruppe Söhne Mannheims, Mitinitiator und Dozent an der Mannheimer Popakademie und hat mit Beats Around the Bush und naidoo records eigene Plattenlabels gegründet.
Seit mehr als zehn Jahren wird über den Sänger, Songwriter, Firmeninhaber, Mitbegründer der Söhne Mannheims, Mitglied der Brothers Keepers, Autonarr und Dozent an der Popakademie Xavier Naidoo immer wieder rege diskutiert. In den Medien, in unterschiedlichen Foren und auch mal im heimischen Wohnzimmer treffen Fans und Kritiker zum Schlagabtausch aufeinander. Dabei reicht die Alterspalette vom Teenager bis zu den Großeltern. Und wollte man versuchen, diese Gruppe zahlenmäßig zu benennen, müsste man wohl die Hilfe eines Marktforschungsinstituts in Anspruch nehmen. Aber was ist es, das eine solche Faszination bei so vielen unterschiedlichen Menschen jeden Alters auslöst, wenn es um den Mannheimer geht?
Vielleicht findet sich eine Begründung bei einem Blick auf seine Persönlichkeit. Sein Privatleben ist das, was das Wort beinhaltet, "privates Leben", und dies stellt er nun mal nicht ins Rampenlicht.
Glaube an Gott, den viele mit Religiosität oder Kirchengläubigkeit gleichsetzen, sorgte für so manches Vorurteil.
er aber die Dogmen der Kirchen ablehnt (und dies auch durchaus in seinen Songs zu hören ist), scheinen die Kritiker dabei zu übersehen.
hat keine Ambitionen in ganz Europa bekannt zu sein, denn mit dem, was er im deutschsprachigen Raum erreicht hat, ist er völlig zufrieden. {
seinem Faible für Autos macht er kein Geheimnis, und da dabei hin und wieder mal der Führerschein wackelt, ist er auch mal aufs Wohnmobil umgestiegen, sozusagen bewusstes Tempolimit. Ansonsten fährt er sowohl Roller als auch Fahrrad. Und wenn er eine hätte, würde er auch bei einer Riks
cha in die Pedale treten, denn dieses Fortbewegungsmittel fasziniert ihn. Gemeinschaftliches Denken und Teamgeist sind ihm wichtig und dass ein starker Zusammenhalt notwendig ist, um Pläne umzusetzen, hat er durch sein Engagement für seine Heimatstadt eindrucksvoll bewiesen. Doch er hat auch gelernt, mal nein zu sagen, wenn es um wirtschaftliche und firmenspezifische Entscheidungen geht, da er sich seiner Verantwortung als Arbeitgeber durchaus bewusst ist. Bei aller Disziplin mag er jedoch auch das Unmittelbare, das Umsetzen einer Idee ohne Termindruck. So taucht er manches Mal irgendwo auf und spielt ein kostenloses Spontankonzert, ganz ohne vorherige Ankündigung.
Ein weiterer Aspekt ist wohl die Musik. Mit seinen Texten berührt er die unterschiedlichsten Gefühle, verleiht einer Szene immer den richtigen Ton, und seine Songs ziehen Menschen in ihren Bann. Sei es durch die Griffigkeit eines Refrains oder das musikalische Skizzieren einer Situation. Seine deutsche Grammatik mag dabei vielleicht so manchem Lehrer Kopfschmerzen bereiten, doch das, was er zu sagen hat, ist durch seine Wortwahl leicht verständlich und treffend. Sein musikalisches Verständnis lässt sich wohl am besten mit einem Zitat von Mozart erklären: "das Notwendigste und das Härteste und die Hauptsache in der Musik ist das Tempo". Als "Sammler" von Beats, die letztendlich "tonangebend" für seine Songs sind, nuanciert auch er dadurch die Stimmungen in seinen Kompositionen. Berührungsängste kennt er dabei nicht, denn er macht keine Trennungen innerhalb der unterschiedlichen musikalischen Genres. Für ihn ist eben alles Musik.
Xavier Naidoo's Karriere ist der Beweis, dass man mit einem Ziel vor Augen und authentischer Individualität
viel erreichen kann. Dazu muss man sich nicht verbiegen lassen, um anderen zu gefallen und keine Kompromisse machen, die man hinterher nicht trägt. Menschlichkeit, Natürlichkeit und Selbstdisziplin gehören ebenso dazu wie der kindliche Elan und die große Freude an der Arbeit. Eine einmalige Kreativität, ein naturgegebenes Gesangstalent und die Liebe zur Musik haben ihn dahin gebracht, wo er heute steht. Ganz oben und dennoch mit beiden Beinen fest auf dem Boden.
Xavier Kurt Naidoo ( 2. Oktober 1971 in Mannheim) ist ein deutscher Soul- und R&B-Sänger. Neben seiner Solokarriere ist er Gründungsmitglied der deutschen Musikgruppe Söhne Mannheims, Mitinitiator und Dozent an der Mannheimer Popakademie und hat mit Beats Around the Bush und naidoo records eigene Plattenlabels gegründet.
Naidoos Liedtexte befassen sich unter anderem mit bekennendem Christentum und der Apokalypse, mit Nächstenliebe und der Bekämpfung von Fremdenhass. Für seine Texte wurde er mehrfach ausgezeichnet, so zum Beispiel 2003 mit dem Fred-Jay-Preis. Neben seiner Band engagiert er sich bei vielen Projekten, darunter Brothers Keepers, Rock gegen Rechts, 4 Your Soul, Rilke Projekt, Zeichen der Zeit, Fourtress.
Naidoos Debütalbum Nicht von dieser Welt verkaufte sich seit 1998 über eine Million Mal. Seine drei weiteren Soloalben Zwischenspiel – Alles für den Herrn (2002), Telegramm für X (2005) und Alles kann besser werden (2009) erreichten ebenfalls Platz eins der deutschen Albumcharts.
Leben
Naidoos Vater Rausammy stammte aus Sri Lanka, hatte tamilische Vorfahren und arbeitete zunächst in England. Mit Xaviers Mutter Eugene, einer Südafrikanerin arabischer Abstammung, ließ er sich dann in Mannheim nieder. Xavier Naidoo wuchs römisch-katholisch im Stadtteil Wallstadt auf. Noch heute lebt er in seiner Heimatstadt, der er, auch zusammen mit den Söhnen Mannheims, einige Lieder wie beispielsweise Meine Stadt und Wo ist mein Platz widmete.
Naidoo sagt, dass er in seiner Schulzeit oft wegen seiner dunklen Hautfarbe gehänselt und bedroht wurde, weshalb seine Kindheit und Jugend nicht immer einfach war. Um sich im Notfall besser verteidigen zu können, erlernte er damals das Kickboxen.
Seine ersten musikalischen Erfahrungen machte er in Schul- und Kirchenchören. Er wurde Mitglied des Celebration Gospel Choir, mit dem er eine CD aufnahm, und der Regionalband Just 4 Music. Er erlangte die mittlere Reife an der Feudenheim-Realschule, begann eine Lehre als Koch, modelte für Bademoden, war Türsteher des Mannheimer Breakbeat-Clubs Milk! und ging in die USA, wo er unter dem Künstlernamen Kobra sein erstes Soloalbum, Seeing Is Believing, veröffentlichte. 1995 und 1998 stand er bei den Musicals Human Pacific und People von Richard Geppert über 100 mal in Mannheim und Hockenheim als Hauptdarsteller auf der Bühne.
trat er als Backgroundsänger beim Rödelheim Hartreim Projekt der Frankfurter Produzenten Moses Pelham und Thomas Hofmann auf. Dort wurde er vom Label 3p entdeckt und als Solostar aufgebaut. Mit Sabrina Setlur nahm er 1997 die Single Freisein auf und wurde so erstmals einem größeren Publikum bekannt. Die Kooperation mit 3p endete jedoch im Streit, nachdem Naidoo mit den Söhnen Mannheims erste Produktionen veröffentlicht hatte; das stellte nach Ansicht von 3p einen Vertragsverstoß dar. In der darauffolgenden Klage entschied das Landgericht Mannheim schließlich zu Gunsten Naidoos. Eine vor dem Bundesverfassungsgericht daraufhin eingereichte Verfassungsbeschwerde wurde 2005 nicht zur Entscheidung angenommen.
Wegen des Besitzes von 48 Gramm Haschisch und des Fahrens ohne Fahrerlaubnis wurde Xavier Naidoo im November 2000 zu 20 Monaten Freiheitsstrafe auf Bewährung und einer Geldstrafe von 100.000 DM verurteilt.
Naidoo ist überzeugter Vegetarier: „Dank eines Raps von Kool Savas bin ich Vegetarier geworden.“ Naidoo bezieht sich dabei auf eine Passage im Lied Der beste Tag meines Lebens.
Naidoo unterstützt die umstrittene Fernsehsendung Tatort Internet (RTL II) mit dem Titelsong Sie verdienen einen besonderen Schutz.
2012 entschied der Bundesgerichtshof nach einer von Naidoo angestrengten Klage, dass auch im Falle eines nichtgewerblichen Urheberrechtsverstoßes Provider die Namen und Adressen derjenigen Kunden, die ohne Genehmigung des Rechteinhabers oder -verwerters Musikstücke im Internet hochgeladen und zugänglich gemacht haben, herausgeben müssen.
Solokarriere
veröffentlichte Naidoo das Album und die gleichnamige Singleauskopplung Nicht von dieser Welt. Auch auf einer BRAVO-Compilation war das Lied zu finden, wodurch er einem breiteren jungen Publikum bekannt wurde. Man überlegte, eine erste Tour durchzuführen, doch Naidoos Veranstalter rieten ihm davon ab, gleich zu Beginn seiner Karriere auf Solotournee zu gehen. Nachdem sie sich weigerten, eine Tournee zu unterstützen, entschied Naidoo sich für einen außergewöhnlichen Weg – er organisierte die Liveauftritte in ganz Deutschland überwiegend selbst und in Zusammenarbeit mit dem Label 3p. Die Konzerte waren weit besser besucht als angenommen, und so hatte Naidoo nach Beendigung der Tour bereits vor über 300.000 Menschen gesungen. 1999 wurde ein Mitschnitt der Auftritte veröffentlicht. Im selben Jahr erhielt Xavier Naidoo das erste Mal den Echo als Bester nationaler Künstler, den Comet als Bester nationaler Act und den international anerkannten MTV Europe Music Award als Best German Act. Mit über einer Million verkaufter Exemplare ist das Album Nicht von dieser Welt Xavier Naidoos bisher größter Erfolg in seiner Solokarriere.
Auch der hymnenhafte Titelsong Sie sieht mich nicht für die Kinoproduktion Asterix und Obelix gegen Caesar brachte ihm 1999 beträchtliches Airplay in Deutschland, Österreich und der Schweiz ein.
2002 wurde sein zweites Soloalbum mit dem Titel Zwischenspiel – Alles für den Herrn als Doppelalbum veröffentlicht. Es stieg, wie bereits sein Debütalbum, in Deutschland und Österreich jeweils auf Platz eins der Albumcharts ein. In der Schweiz erreichte es den dritten Platz. Nach der Veröffentlichung dieses Albums wurde Xavier Naidoo mit mehreren Preisen geehrt. So erhielt er zum zweiten Mal nach 1999 den Preis als Bester deutscher Künstler bei den MTV Europe Music Awards.Eine Besonderheit stellen die einzelnen Musikvideos zum Album dar: in mehreren Clips spielen die Schauspieler Esther Schweins und Steffen Wink die Hauptrollen. Ebenfalls 2002 war Naidoo in der deutschen Fassung des Films City of God Synchronsprecher des Protagonisten und Erzählers Buscapé.
Single Ich kenne nichts (das so schön ist wie du) aus dem Album The World According to RZA mit RZA erreichte 2003 in Deutschland Platz eins der Singlecharts.
Im Dezember 2005 veröffentlichte Naidoo sein drittes Soloalbum Telegramm für X. Das Album stieg sofort auf Platz eins der LP-Charts ein, wurde vierfach mit Platin ausgezeichnet und verkaufte sich bis heute rund 800.000 Mal. Das Album eroberte auch in Österreich und in der Schweiz Platz eins der Charts. Eingeleitet wurde dieser Albumerfolg durch die erfolgreiche erste Singleauskopplung Dieser Weg. Der Song kletterte bis auf Platz zwei der deutschen Charts und verharrte dort mehrere Wochen lang. Außerdem erreichte er die Top Ten in Österreich und in der Schweiz.
Bei der Echo-Verleihung 2006 wurde Naidoo unter anderem als bester nationaler Künstler geehrt. Er präsentierte dort im Showteil zum ersten Mal live die zweite Singleauskopplung Bist du am Leben interessiert. Dieser Song erreichte in den deutschen Singlecharts Platz 27 als Höchstplatzierung. Am 23. Juni 2006 wurde der Song Zeilen aus Gold veröffentlicht, am 3. November 2006 folgte Was wir alleine nicht schaffen.
9. Juli 2006 sang Naidoo anlässlich der Begrüßung der deutschen Fußballnationalmannschaft nach der Weltmeisterschaft 2006 auf der Fanmeile in Berlin. Kurze Zeit später veröffentlichte er den Titel Danke, in dem er sich bei der deutschen Fußballnationalmannschaft für ihre Spiele und den dritten Platz bei der Fußball-WM 2006 „bedankt“. Der Song sollte zunächst nur im Internet veröffentlicht werden. Nach der großen Fußball-Begeisterung wurde er aber doch als Single herausgebracht und stieg auf Platz eins der deutschen Singlecharts ein, wo er sich insgesamt fünf Wochen aufhielt. Für über 150.000 verkaufte Singles erhielt er 2006 eine Goldene Schallplatte. Der Titel erreichte auch in Österreich und in der Schweiz die Top Ten. Im Dezember 2006 wurde Naidoo mit dem Radiopreis 1LIVE Krone ausgezeichnet.
2006 wurde er von dem Männermagazin Men’s Health zum bestangezogenen Mann Deutschlands gewählt. Im Jahr 2007 legte Xavier Naidoo seine Soloprojekte betreffend eine Pause ein. Jedoch war er musikalisch an einigen Projekten anderer Künstler beteiligt. Im selben Jahr veröffentlichte Naidoo die im Kinderbuchverlag Wolff erschienene Kinderplatte Peter und der Wolf von Sergej Prokofjew.
2008 trat er zusammen mit den Söhnen Mannheims in der Reihe der MTV Unplugged-Konzerte auf. Im Anschluss daran wurde Wettsingen in Schwetzingen als erstes Doppelalbum in der Geschichte der MTV Unplugged-Reihe veröffentlicht.Das Album verkaufte sich über 300.000 Mal und wurde dreimal mit Gold und einmal mit Platin ausgezeichnet.
2009 tourte Xavier Naidoo gemeinsam mit den Söhnen Mannheims durch Deutschland, Österreich und die Schweiz. Auf der IZ ON|Alles kann besser werden Tour*2009 wurden in 14 Städten insgesamt 28 Konzerte aufgeführt. So trat an einem Abend zunächst Xavier Naidoo solo auf, am folgenden Abend folgte ein Söhne-Mannheims-Konzert. Auf der Tour wurde einerseits das im Juli 2009 erschienene Söhne-Mannheims-Album Iz On vorgestellt, andererseits das im Oktober 2009 veröffentlichte vierte Soloalbum von Xavier Naidoo, Alles kann besser werden. Auf diesem Album kokettiert Naidoo in dem Stück Goldwaagen/Goldwagen mit diversen Verschwörungstheorien. Unter anderem mit Verschwörungstheorien zu den Terroranschlägen am 11. September 2001. So heißt es dort: "9/11, London und Madrid, jeder weiß dass Al Qaida nur die CIA ist. World Trade Center Nr. 7. Warum ist von dem Gebäude nichts mehr übrig geblieben."
4. März 2010 erhielt er den Echo 2010, überreicht durch Esther Schweins.
Im Juni 2010 besuchte er die deutschen Truppen der Bundeswehr in Afghanistan im Camp Marmal (Mazār-i Scharif) und im Feldlager Kunduz und gab dort mehrere Konzerte, zur Unterstützung der Soldaten vor Ort.
Seit dem Jahr 2011 ist er einer der Juroren und Coaches in der deutschen Gesangs-Castingshow The Voice of Germany.
2012 tritt er für das Bundesland Baden-Württemberg beim Bundesvision Song Contest zusammen mit Kool Savas unter dem Namen Xavas an.
Quelle : Xavier Naidoo - Offizielle Website
Xavier Naidoo Biography and Life Story
Xavier Kurt Naidoo (2nd of October, 1971 in Mannheim) is a German soul and R&B-Sänger. Beside his solo career he is a foundation member of the German music group of sons of Mannheim, coinitiator and lecturer in the Mannheim pop academy and has founded with beats Around the Bush and naidoo records own record labels.
For more than ten years becomes about the singer, songwriter, owner of the company, co-founder of the sons of Mannheim, member of the Brothers Keepers, autofool and lecturer in the pop academy Xavier Naidoo over and over again moves discussed. In the media, in different forums and also sometimes in the home sitting room fans and critics meet to the exchange. Besides, the age palette of the teenager reaches up to the grandparents. And if one wanted to try to name numerically this group, one would probably have to take up the help of a marketing research institute. But what is it which releases such a fascination with so many different people every age if it is about the inhabitant of Mannheim?
Maybe grounds are found with a look at his personality. His private life is that what contains the word, he does not put "private life", and this simply in the footlights. His faith in the God whom many equate with religiousness or church devoutness provided for quite a lot of prejudice. The fact that he rejects, however, the dogmas of the churches (and this is also to be heard absolutely in his songs), besides, the critics seem to overlook. He has to be confessed no ambitions in whole Europe, because with that what he has reached in the German-speaking space he is absolutely contented. From his weakness for cars he makes no secret, and because, besides, every now and then sometimes the driving licence wobbles, he has also changed sometimes on the camper, so to speak, deliberate speed limit. Otherwise he drives scooter as well as bicycle. And if he had one, he would also kick with a ricksha in the pedals, because these locomotion means entrancedly him. Common thinking and team spirit are important to him and that a strong cohesion is necessary to move plans, he has proved by his engagement for his hometown impressively. However, he has also learnt to say sometimes no if it is about economic decisions specific for company, because he is aware of his responsibility as an employer absolutely. Nevertheless, with all discipline he also likes the immediate, moving an idea without appointment pressure. Thus he appears sometimes somewhere and plays a free spontaneous concert, completely without previous announcement.
Another aspect is probably the music. With his texts he touches the most different feelings, lends to a scene always right tone, and his songs pull people in her spell. Is it by the pavement grip of a refrain or musical outlining of a situation. Besides, his German grammar may maybe prepare for quite a lot of teacher headaches, however, that what he has to say is easy to understand by his choice of words and suitable. His musical understanding can be probably explained best of all with a quotation of Mozart: "the most necessary and the hardest and the central issue in the music is the tempo". As "collectors" of beats who are at last "principal" for his songs he also thereby nuances the moods in his compositions. Besides, he does not know reservations, because he makes no separations within the different musical genres. For him is just of all music.
Xavier Naidoo''s career is the proof that one can reach with an aim before eyes and authentic individuality a lot. In addition one must not be bent to like others and no compromises make which one does not carry behind. Humanity, naturalness and self-restraint belong to it also like the childish vigour and the big joy in the work. A unique creativity, a natural song talent and the love to the music have brought along him where he stands today. Completely on top and still with both legs firmly on the ground.
Kurt Naidoo (2nd of October, 1971 in Mannheim) is a German soul and R&B-Sänger. Beside his solo career he is a foundation member of the German music group of sons of Mannheim, coinitiator and lecturer in the Mannheim pop academy and has founded with beats Around the Bush and naidoo records own record labels.
Among the rest, Naidoos song texts deal with confessing Christianity and the apocalypse, with charity and the fight against xenophobia. For his texts he was distinguished several times, thus, for example, in 2003 with the Fred Jay price. Beside his tapes he is involved with many projects, under it Brothers Keepers, rock against right, 4 Your soul, Rilke project, sign of the time, Fourtress.
Naidoos debut album from this world did not sell since 1998 over a million spots. His three other solo albums intermezzo - Everything for man (2002), telegramme for X (2005) and everything can better become (2009) also reached place one of the German album charts.
Live
father Rausammy came from Sri Lanka, had Tamilian forefathers and worked first in England. Then with Xaviers mother Eugene, a South African of Arabian descent, he sat down in Mannheim. Xavier Naidoo grew up Roman-Catholic in the part of town embankment town. Still today he lives in his hometown which it, also together with the sons of Mannheim, some songs as for example my town and Where is my place dedicated.
Naidoo says that he was teased in his school hours often because of his dark skin colour and was threatened, which is why his childhood and youth was not always easy. To be able to defend itself if necessary better, at that time he learnt the kick boxing.
He gained his first musical experience in school choirs and church choirs. He became a member of the Celebration gospel song Choir with which he took up a CD, and the regional tape Precisely 4 Music. He attained the middle maturity in the Feudenheim secondary school, began an apprenticeship than Koch, moulded for bath fashions, was a bouncer of the Mannheim break beat club Milking! and went in the USA where he published his first solo album, Seeing Is Believing under the pseudonym Cobra. In 1995 and 1998 he stood with the musicals Humanly Pacific and People of Richard Geppert about 100 times in Mannheim and squat home as a principal character on the stage.
In 1994 he appeared as a background singer near the home Rödel hard rhyme project of the Frankfurt producers Mose Pelham and Thomas courtier. There he was discovered by the label 3p and was built up as a solo star. With Sabrina Setlur he took up in 1997 the single Free being and became known so for the first time to a bigger audience. Nevertheless, the cooperation with 3p ended in the quarrel, after Naidoo with the sons of Mannheim had published the first productions; this showed a contract offence in the opinion of 3p. Finally, in the next complaint the district court of Mannheim decided in favour of Naidoos. A constitutional complaint lodged before the Federal Constitutional Court as a result was not accepted in 2005 for the decision.
of the possession of 48 grammes of hashish and the driving without driving licence Xavier Naidoo was condemned in November, 2000 to 20 months of term imprisonment on proving and a fine of 100,000 DM.
Xavier Naidoo is a convinced vegetarian: „Thanks to a rap of Kool Savas I have become a vegetarian.“ Besides, Naidoo The best day of my life refers to a passage in the song.
Naidoo supports the argumentative telecast scene Internet (RTL II) with the title song you earn a special protection.
In 2012 the Federal Court of Justice decided after a complaint concentrated by Naidoo that also in case of a non-commercial copyright offence providers must publish the names and addresses of those customers who have made highly loaded and without approval of the legal owner or-verwerters pieces of music on the Internet accessibly.
Solo career
In 1998 Naidoo did not publish the album and the single extraction of the same name from this world. Also on a BRAVO-Compilation the song was to be found by which he became known to a broader young audience. One considered to carry out the first tour, however, Naidoos organizer advised him against going right at the beginning of his career on solo tour. After they refused to support a tour, Naidoo decided on an unusual way - he organised the live appearances in the whole of Germany predominantly and in cooperation with the label 3p. The concerts were far better visited than were accepted, and thus Naidoo had sung after ending of the tour already before more than 300,000 people. In 1999 a recording of the appearances was published. In the same year Xavier Naidoo received the first time the echo as a best of national artists, the Comet as a best of national Act and the internationally approved MTV Europe Music Award as a Best of all German Act. With copies sold over a million the album is not from this world Xavier Naidoos up to now the biggest success in his solo career.
Also the hymn-like title song you does not see me for the film production Asterix and Obelix against Caesar substantial Airplay introduced in him in 1999 in Germany, Austria and Switzerland.
2002 his second solo album with the title became an intermezzo - Everything for man as a double album published. It rose, like already his debut album, in Germany and Austria in each case on place one of the album charts one. In Switzerland it reached the third place. After the publication of this album Xavier Naidoo was honoured with several prices. Thus he received for the second time after 1999 the price as a best of German artists with the MTV Europe Music Awards. The single music videos show a specific feature to the album: in several clips the actors Esther of pig and Steffen sign play the leading roles. Also in 2002 Naidoo was a synchronous speaker of the protagonist and narrator Buscapé in the German version of the film City of God.
The single Ich knows nothing (which is so nice as you) from the album The World According to RZA with RZA place one of the single charts reached in 2003 in Germany.
In December, 2005 Naidoo published his third solo album telegramme for X. The album got immediately on place one of the LP charts, was distinguished four times with platinum and sold to itself till this day about 800,000 spots. The album also conquered in Austria and in the Swiss place one of the charts. This album success was initiated by the successful first single extraction this way. The song climbed up to place two of the German charts and paused there during several weeks. Moreover, he reached the top Ten in Austria and in Switzerland.
the rest, by the echo lending in 2006 Naidoo was honoured as the best national artist. He presented there in the show part for the first time live the second single extraction Being you in the life with interest. This song reached place 27 as Höchstplatzierung in the German single charts. On the 23rd of June, 2006 the song lines of gold was published, on the 3rd of November, 2006 What did not follow we alone create.
On the 9th of July, 2006 Naidoo on the occasion of the greeting of the German football national team sang after the world championship in 2006 on the fan mile in Berlin. Short time later he published the title to the thanks in which he "thanks" the German football national team for her plays and the third place with the football world championship in 2006. The song should be published first only on the Internet. However, after the big football enthusiasm he was brought out as a single and got on place one of the German single charts where he stayed a total of five weeks. For more than 150,000 sold singles he received in 2006 a golden record. The title also reached in Austria and in Switzerland the top Ten. In December, 2006 Naidoo with the radioprice 1LIVE crown was distinguished.
In 2006 he was chosen by the man's magazine Men's Health to the bestangezogenen man of Germany. In 2007 Xavier Naidoo inserted his solo projects concerning a break. However, he was involved musically in some projects of other artists. In the same year Naidoo published the child record appeared in the children's book publishing company Wolff Peter and Wolf von Sergej Prokofjew.
In 2008 he appeared together with the sons of Mannheim in the row the MTV Unplugged concerts. Following that Wettsingen was published in Schwetzingen as the first double album in the history the MTV Unplugged row. The album sold to itself more than 300,000 spots and was distinguished three times with gold and once with platinum.
2009 Xavier Naidoo travelled together with the sons of Mannheim through Germany, Austria and Switzerland. On the IZ ON|Alles can better become Tour*2009 were performed in 14 towns a total of 28 concerts. Thus Xavier Naidoo appeared in an evening first as solo, in the next evening followed a son's Mannheim concert. On the tour the son's Mannheim album appeared in July, 2009 Iz On was introduced on the one hand, on the other hand, the fourth solo album published in October, 2009 of Xavier Naidoo, everything can become better. On this album Naidoo flirts in the piece of golden scales / golden carriages with various conspiracy theories., Among the rest, with conspiracy theories to the terrorist attacks on the 11th of September, 2001. Thus one says there: "9/11, London and Madrid, everybody knows that Al Qaeda only the CIA is. World Trade centre No. 7. Why nothing more has been left from the building."
On the 4th of March, 2010 he received the echo in 2010, handed by Esther Schweins.
In June, 2010 he visited the German troops of the armed forces in Afghanistan in the camp Marmal (Mazār-i Scharif) and in the bivouac Kunduz and gave there several concerts, to the support of the soldiers on site.
Since 2011 he is one of the jurors and coach during the German song-casting show The Voice of Germany.
In 2012 he starts for the federal state Baden-Wurttemberg with the federal vision song contest together with Kool Savas under the name Xavas.
Source: Xavier Naidoo - Official website
Gewinnen Sie ein iPhone 4S oder eines von 3 Traumhandys!
Nehmen Sie jetzt teil am Traumhandy Gewinnspiel und gewinnen Sie eine ein iPhone 4S oder eines unserer anderen Traumhandys
Jeder Teilnehmer erhält als Sofortgewinn den GRATIS Download eines aktuellen Hörbuchs und zusätzlich verlosen wir wöchentlich einen iPod nano Multi Touch unter allen Teilnehmern!
Ihr Traumhandy Gewinnspiel Team
Leave a comment and / or appreciate the article!
http://www.radio-elshaday.de/
http://www.radio-megapower.de/
http://megapowerradio.blogspot.de/
Posted by: DanielNotar *DJ_DANY*
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen